Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

"ΟΧΙ" στα μεταλλεία σε Πάικο και Κιλκίς από την Μητρόπολη Γουμένισσας



Η Ιερά Μητρόπολή μας συμμετέχει επίσης στη δημόσια διαμαρτυρία των επισήμων φορέων, των υπευθύνων προσώπων και (θέλουμε να πιστεύουμε) συλλογικά του λαού του Ν. Κιλκίς και ειδικότερα του Δήμου Παιονίας για την “παράδοση” της ηρωικής και ιστορικής Κιλκισιώτικης -Παιονικής γης σε μεταλλευτική αξιοποίηση. 
 Με λόγο σαφή και επιστημονικό δημοσιεύθηκαν ήδη οι απειλητικές συνέπειες και για τη ζωή μας και τη ζωή των μελλοντικών γενεών σε βάθος χρόνου (η μάλλον οριστικά) από την εκποίηση της γης μας και του γεωφυσικού περιβάλλοντος.

Ο Νομός και ειδικά η περιοχή Παιονίας έχουν μόλις εκατό (100) χρόνια ελεύθερης ζωής, με πρωτοπορία στο Σκρα (και όχι μόνο) και άλλες προγενέστερες η μεταγενέστερες εστίες φιλελεύθερης αντίστασης. Ποιος έχει το δικαίωμα με το μανδύα της οικονομικής σκοπιμότητας να εκμηδενίζει τα δικαιώματα των σημερινών κατοίκων, στη ζωή, στην υγεία, στην απολήψιμη αντοχή της γης, του νερού και του αέρα;

Τι απέμεινε πια στη συνοριακή αυτή γραμμή, παρά η φυσικότητα του περιβάλλοντος, το λιγοστεμένο νερό και ο καθαρός αέρας; Για να ζήσουμε και να προσκαλέσουμε τα παιδιά μας να δημιουργήσουν έξω από τις πόλεις της ανεργίας. Για να ζήσουμε και να αξιοποιήσουμε τουριστικά δυο πιθαμές εθνικής γης.

Από επιστημονικά χείλη δηλώθηκαν ξεκάθαρα ότι: 
α) Η ορεινή-λοφοειδής-δασωμένη φυσιογνωμία στους τόπους εξορύξεων θα μεταβληθεί αντίστροφα και σε μεγάλη ακτίνα σε τεράστιους λάκκους εξόρυξης. Σε ευρεία περιμετρική ακτίνα καταστρέφεται οριστικά η επισκεψιμότητα του ωραίου γεωφυσικού περιβάλλοντος του Ν. Κιλκίς. 
β) Για τις εξορύξεις δεσμεύονται υποχρεωτικά τεράστιες ποσότητες υδάτων, από την ίδια την απομειωμένη υδροφορία του Νομού γενικά, και δημιουργούνται πολλαπλάσιες ανάγκες υδροφορίας για την στοιχειώδη εξυπηρέτηση των κατοίκων. 
Γ) Μολύνεται ο αέρας με τοξικά κατάλοιπα από τη λειτουργία των μεταλλείων, σε ακτίνα μέχρι και τη Θεσσαλονίκη. 
δ) Η λυματολάσπη των μεταλλείων, όπου και να αποτεθεί, πάντως περιέχει θανατηφόρο κυανιούχο νάτριο, όπερ σημαίνει οριστική εκμηδένιση των περιοχών. 
ε) Για την απόληψη των εμπορευσίμων “αγαθών”, εξορύσσονται σε πολλαπλάσιες ποσότητες τα πετρώματα της περιοχής (θειούχες μεταλλικές ενώσεις) και εκτίθενται ελεύθερα στον αέρα και στο νερό, με αποτέλεσμα να μεταπαράγεται θειϊκό οξύ (βιτριόλι) και σαν όξινη απορροή να αχρηστεύει οριστικά τον υδροφόρο ορίζοντα της περιοχής. 
ς) Η ελάχιστη αναλογικά ωφέλεια ειδικά για τον τόπο με την ασήμαντη απασχόληση εργατικών χειρών ουδόλως εξισορροπείται από την οριστική καταστροφή όλων των άλλων παραγωγικών και βιολογικών αυταπασχολήσεων. 
ζ) Δεν θα θέλαμε να μνημονεύσουμε την μηδαμινή οικονομική αναλογική ωφέλεια για το κράτος.


ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ, θα πρέπει να “σβήσουν” σιγά-σιγά, αλλά μια για πάντα οικισμοί, χωριά και κωμοπόλεις της Παιονίας και του Κιλκίς [βλ. για όλα αυτά συνέντευξη του ομ. Καθηγητή της Γεωλογίας στο Α.Π.Θ. κ. Σαράντη Δημητριάδη στο “Ράδιο-Μαχητής”].
Προϋπήρξε απόπειρα παρόμοιας ακριβώς εκμετάλλευσης στη Θράκη. Εκεί επιχειρήθηκε να αποτολμηθεί με πιο δημοκρατικό τρόπο, δημόσιου διαλόγου. Έτσι σύσσωμοι οι τοπικοί παράγοντες και ο λαός είχαν τη δυνατότητα να διακηρύξουν την κατηγορηματική άρνησή τους.

Επιχειρείται συνοπτικά νέα απόπειρα σε μας. Εδώ, σε μας, γίνεται με “κρυφό” τρόπο, χωρίς τη γνώμη του λαού που θα εισπράξει τόσες απειλές, καταστροφές και θανάτους. Γιατί φιμώνεται ο Ν. Κιλκίς για τη ζωή του και για τη ζωή των ερχομένων γενεών σε βάθος χρόνου; Γιατί θα πρέπει να γίνει η περιοχή του Κιλκίς και της Παιονίας ΤΑΦΟΣ ανθρωπίνων ζωών, ΤΑΦΟΣ της βιοποικιλότητας, των υδάτων και του αέρος, ΤΑΦΟΣ της υγείας, ΤΑΦΟΣ της δημογραφικής ανέλιξης, ΤΑΦΟΣ (το λιγότερο) κάθε ιδέας τουριστικού μέλλοντος;

Προσκαλούμε τους αρμοδίους πολιτειακούς φορείς να μην βιαστούν.

Προσκαλούμε τους εκλεγμένους βουλευτές να εκπροσωπήσουν δυναμικά και ζωηρά το συμφέρον ζωής του Νομού και ειδικά της Παιονίας.

Προσκαλούμε όλο το λαό μας, όλους τους Πολιτιστικούς φορείς, κάθε παράγοντα αυτού του τόπου να στήσει το “νέο Σκρα”, τους “νέους Ευζώνους”, το “νέο Δογάνη”. Για τα παιδιά μας και τα παιδιά των παιδιών μας. Χωρίς φόβο, αλλά αναγκαστικά με πάθος.

5 σχόλια:

  1. Κουζουλάθηκαν στην Γουμένισσα ωρέ! Ο Αλίρης προχθές στο τοπικό συμβούλιο κατέστρωνε σχέδια για να σταματήσει τις μπουλντόζες και τα ΜΑΤ όταν και αν έρθουν. Η Μητρόπολη ομιλεί για ‘’νέο Σκρά’’.
    Όνειρο ζω μη με ξυπνάτε!!!
    Σε λίγο βλέπω να βγαίνει κάποιος και να φωνάζει: Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους. Α ρε γλέντια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κουζουλοί σίγουρα δεν είναι... αρκετά ψιλιασμένοι, αρκετά πλέον ενημερωμένοι και πολύ τρομοκρατημένοι σίγουρα είναι!!!
    Όχι σαν τον δικό μας τον φανφάρα -πρώην- "σερίφη", που σφυράει αδιάφορα καθησυχάζοντας τον κόσμο: "μην στενοχωριέστε, εάν εγώ διαπιστώσω ότι θα συμβούν όλα αυτά τα καταστροφικά που μας περιγράφουν αυτοί οι ανεύθυνοι που γυρνούν και σας τρομοκρατούν, εγώ θα σας σώσω μην φοβάστε...".
    Σαν να λέμε: ας βάλουμε την αλεπού στο κοτέτσι και αν παρεκτραπεί, ε τότε θα φωνάξουμε τον "σερίφη"...

    Έ ρε φάσκελο που του ταιριάζει... για να μην πώ τίποτε χειρότερο...

    Και αλήθεια για να δούμε, τι θα μας πουνε τώρα που θα γυρίσουν μετά την "ενημέρωση", από το άλλο το "λαμόγιο", που μετά την καταστροφή της οικονομίας αυτού του τόπου, έχει αναλάβει πλέον άλλη "ειδική αποστολή", το ξεπούλημα δηλαδή του ίδιου του τόπου.

    Έχει μείνει τσίπα ή κάποιο ίχνος αξιοπρέπειας πάνω τους, ώστε να συστρατευτούν όλοι μαζί με λαό του Κιλκίς ενάντια στις εταιρίες και και ενάντια στο - ΥΠΕΚΑ - "Υπουργείο ΠΕριβαλλοντικής ΚΑταστροφής ή θα τους έχουμε απέναντι μας, (όπως δυστυχώς φαντάζομαι )υπέρμαχους της καταστροφής του τόπου μας που είναι και δικος τους τόπος;
    Είναι πραγματικά τόσο ηλίθιοι και τόσο ξεπουλημένοι;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν έβαζες και τη λέξη ‘’προσκυνημένοι’’ στην ερώτηση θα τη θεωρούσα ρητορική. Τι βάζω εγώ οπότε και σου λέω ότι ιστορικά το δίλλημα το έχει λύσει ο Θοδωρής ο Κολοκοτρώνης δε θα ανακαλύψουμε εμείς τη Φωτιά.
      ΦΩΤΙΑ & ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΥΣ
      Υ.Γ. Μη πάρει κάποιος το σχόλιο και πει ότι απειλώ. Ιστορικά γεγονότα αναφέρω.
      Ο Δημήτριος Νενέκος καταγόταν από το χωριό Ζουμπάτα των Πατρών κι έγινε οπλαρχηγός του προκρίτου της Πάτρας Βενιζέλου Ρούφου (ο Ρούφος αργότερα, διετέλεσε πρωθυπουργός), αφού προηγουμένως δολοφόνησε τους πολεμιστές Σπανοκυριάκο και Σαγιά που διεκδικούσαν το ίδιο αξίωμα.

      Αρχικά διακρίθηκε στις πολιορκίες της Πάτρας και του Μεσολογγίου, αλλά μετά την άλωση του, συνεργάστηκε με τον αλβανικής καταγωγής, Αιγύπτιο στρατηγό Ιμπραήμ, ο οποίος του προσέφερε ορισμένα προνόμια. Το 1826 προσκύνησε και συμπαρέσυρε μαζί του και πολλούς άλλους. Το 1827, επικεφαλής των Τουρκοπροσκυνημένων πολέμησε εναντίον των Ελλήνων και τους νίκησε. Για αυτά τα «κατορθώματα» του και με τη μεσολάβηση του Ιμπραήμ, έγινε με διαταγή του Σουλτάνου, «μπέης».

      Οι «προσκυνημένοι», σε συνάρτηση και με την επέλαση του Ιμπραήμ, αποτέλεσαν εκείνη την εποχή, μεγάλο πρόβλημα για την έκβαση της Επανάστασης και την έθεταν σε άμεσο κίνδυνο.

      Ήταν τότε, που ο Γέρος του Μοριά, Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, βλέποντας τις θυσίες και τους αγώνες των Ελλήνων, να πηγαίνουν χαμένοι, από την μάστιγα των «προσκυνημένων» (στα απομνημονεύματά του ο Κολοκοτρώνης μάλιστα σημειώνει χαρακτηριστικά: «Μόνον εις τον καιρόν του προσκυνήματος εφοβήθηκα διά την πατρίδα μου»), αντέτεινε το ιστορικό «Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους!» και «ξαναζωντάνεψε» την ετοιμοθάνατη Επανάσταση. Απάντησε με μια χωρίς προηγούμενο τρομοκρατία στην τρομοκρατία του Ιμπραήμ. Όσα χωριά αρνούντο να επανέλθουν στο ελληνικό στρατόπεδο, δέχονταν αιφνιδιαστικές επιθέσεις από τους άνδρες του Γέρου. Σε όλο τον Μοριά οι πρωτεργάτες του προσκυνήματος συλλαμβάνονταν και εκτελούνταν. Στις πλατείες των χωριών οι απαγχονισμένοι συνεργάτες του εχθρού έκαναν τους διστακτικούς κατοίκους να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τους τις απειλητικές προειδοποιήσεις του Έλληνα στρατηγού.

      Η εκτέλεση του Νενέκου, έγινε τελικά το 1828, κατ’ εντολήν του Κολοκοτρώνη, από τον αδελφό του δολοφονημένου Σαγιά.

      Διαγραφή
    2. Ερώτησεις:

      Ποιός είναι ο Ιμπραήμ στην περίπτωσή μας
      Ποιός είναι ο Νενέκος στην περίπτωσή μας

      Ο Θοδωρής ξέρω ποιός είναι την περίπτωση μας. Ο ΛΑΟΣ και θα τους πει τα ‘’κάλαντα’’ αν δε βάλουν μυαλό κάποιοι.

      Διαγραφή
  3. Εγώ ως σατανιστής κάτοικος Γουμένισσας υποστηρίζω τον γέρο του Μοριά με τον οποίο πρόγονοι μας Γουμενισσιώτες διοργάνωναν τελετές λατρείας του εοσφώρου στην περιοχή που βρίσκεται τώρα το χρυσορυχείο του Αγίου Ραφαήλ. Τυχαίο; Δεν νομίζω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή