πηγή: pireas2day.gr
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για την διερεύνηση και τον καθαρισμό του φορτίου, που περιείχαν τα κοντέϊνερ, στο πλοίο «Ραβέννα», το οποίο εξακολουθεί να βρίσκεται πλαγιοδετημένο στην προβλήτα του ΟΛΠ, στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Pireas2day.gr στο «μικροσκόπιο» επιστημόνων έχουν μπει συνολικά 120 κοντέϊνερ, τα οποία έφτασαν στον Πειραιά με το φορτηγό «Πάρης» από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και περιέχουν μεγάλη ποσότητα χώματος πιθανότατα από τα λατομεία στις Σκουριές της Χαλκιδικής, το οποίο εντάσσεται στα ειδικά φορτία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) με τον χαρακτηρισμό «ρυπογόνο».
Σύμφωνα, πάντα, με πληροφορίες κάθε κοντέϊνερ περιέχει περίπου 20 με 23 τόνους χώμα, το οποίο είχε προορισμό την Κίνα, όπου γίνεται επεξεργασία σε ειδικά εργαστήρια και απομονώνονται προς αξιοποίηση κάποια συστατικά.
Όπως αποκάλυψε το Pireas2day.gr (για να διαβάσετε την σχετική ανάρτηση πατήστε) όλα ξεκίνησαν νωρίς το πρωί της Τετάρτης, οπότε ο πλοίαρχος του πλοίου ενημέρωσε τις αρχές ότι είχε υπάρξει διαρροή από ένα ή περισσότερα από τα «ύποπτα» κοντέϊνερ και σταμάτησε την διαδικασία φόρτωσης του πλοίου ζητώντας να ελεγχθεί η κατάσταση.
Για το θέμα δεν έχει υπάρξει επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες το περιστατικό έγινε αντιληπτό από το πλήρωμα του πλοίου όταν «χτύπησε» ο συναγερμός για τις σεντίνες υποδεικνύοντας ότι έχει γίνει υπερχείλιση.
Γρήγορα διαπιστώθηκε ότι από την υπερχείλιση είχαν βγει μαύρα υγρά στο αμπάρι, το οποίο φορτωνόταν εκείνη την ώρα και βρισκόταν δίπλα σε αυτό, όπου υπήρχαν τα «ύποπτα» κοντέϊνερ.
Όπως εξηγούσαν έγκυρες πηγές ο πλοίαρχος φρόντισε να αποφύγει να ξεκινήσει το ταξίδι διότι μετά από την διαπίστωση της υπερχείλισης των σεντινών υπήρχε φόβος πρόκλησης θαλάσσιας ρύπανσης και η επιβολή προστίμου στο πλοίο.
Αμέσως, σταμάτησαν οι εργασίες, το πλοίο παραμένει εκεί και έγινε έλεγχος από χημικό και τεχνικό ασφάλειας του ΟΛΠ ενώ έχει ενημερωθεί και το λιμεναρχείο Κερατσινίου.
Μετά από τον έλεγχο και αφού διαπιστώθηκε ότι τα υγρά προέρχονταν από τα κοντέϊνερ, τα οποία είχαν φορτωθεί στο πλοίο από την Δευτέρα 9/12 και πιθανόν λόγω του κυματισμού κάπου χτύπησαν και προκλήθηκε η διαρροή άρχισε αρχικά η εκφόρτωση του αμπαριού, όπου είχε λερωθεί το δάπεδο.
Μέσα στη νύχτα ειδικό συνεργείο αναμένεται να προχωρήσει στον καθαρισμό του αμπαριού και ακολούθως θα εξεταστούν τα κοντέϊνερ στο διπλανό αμπάρι για να διαπιστωθεί από πόσα έχει προκληθεί η διαρροή.
Όπως έλεγαν έγκυρες πηγές εάν η διαρροή έχει γίνει από ένα ή δύο κοντέϊνερ μπορεί να απομονωθούν και να καθαριστούν με ειδική διαδικασία εάν είναι από περισσότερα θα είναι σαφώς δυσκολότερη η διαδικασία και θα υπάρξει θέμα με την τύχη του φορτίου.
Οι ίδιες πηγές έλεγαν ότι από την εξέταση που έχει γίνει διαπιστώθηκε ότι μπορούν να γίνονται εργασίες αλλά με μέτρα ατομικής προστασίας και με προσοχή για να μην πέσει σε κανέναν η «ρυπογόνος λάσπη».
Οι αρχές και τα χώματα από τις Σκουριές
Στη συγκεκριμένη υπόθεση το ΥΝΑ δεν έβγαλε καμία ανακοίνωση. Όμως, και προ ημερών έχουν εντοπιστεί ανάλογα περιστατικά ασυνήθιστης αντιμετώπισης ατυχημάτων στις Σουριές.
Στις 30/11 η «Αυγή» έγραφε τα εξής:
«Οι αρμόδιες αρχές επιδεικνύουν μια περίεργη αντιμετώπιση των δραστηριοτήτων της Eldorado Gold, που το τελευταίο διάστημα προκαλούν όλο και περισσότερες ανησυχίες στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής. Είναι χαρακτηριστική η στάση αστυνομίας και εισαγγελέα στο τρίτο κατά σειρά ατύχημα στον Δήμο Ρεντίνας, όταν έπιασε φωτιά σε φορτηγό δημοσίας χρήσεως που μετέφερε συμπύκνωμα μολύβδου σε κοντέινερ προερχόμενο από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας Ελληνικός Χρυσός - El Dorado Gold. Το κοντέινερ παρέμεινε στον χώρο του ατυχήματος φυλασσόμενο από την αστυνομία, προκειμένου να έρθουν «υπεύθυνοι» της εταιρείας για να προβούν στην ασφαλή απομάκρυνση του επικίνδυνου φορτίου αντί να δοθεί εντολή να ελεγχθεί το περιεχόμενο του φορτηγού από εμπειρογνώμονες. Ήδη έχει καταγραφεί η μόλυνση ρέματος στην Ολυμπιάδα με βαρέα μέταλλα, ενώ ο Δήμος Αριστοτέλη δεν έχει προχωρήσει, παρά την εντολή του Λιμεναρχείου, στην τοποθέτηση πινακίδων απαγόρευσης της κολύμβησης στην παραλία Στρατωνίου».
Τα προηγούμενα ατυχήματα με τα χώματα από τις Σκουριές
Η Εφημερίδα των Συντακτών σε αποκαλυπτικό ρεπορτάζ στις 22/11 έγραφε για ένα ατύχημα, που έγινε στην περιοχή της Βορείου Ελλάδας και σχετιζόταν πάλι με ένα κοντέϊνερ γεμάτο από το επικίνδυνο χώμα και για άλλο παλαιότερο.
Αναλυτικά, το ρεπορτάζ είχε ως εξής:
Ούτε θεός ούτε διάβολος φαίνεται τελικά να θέλουν την... περιβόητη «επένδυση» στα μεταλλεία της Βορειοανατολικής Χαλκιδικής. Αργά χθες το βράδυ, με την επανέναρξη δρομολογίων για τη μεταφορά μεταλλευμάτων, το 1ο φορτηγό που βγήκε στον δρόμο πήρε φωτιά, σχεδόν στο ίδιο σημείο όπου διέρρευσε τοξικό υλικό από άλλο φορτηγό τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Επιτόπου έσπευσαν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις και με ειδικές προστατευτικές στολές οι πυροσβέστες κατάφεραν να σβήσουν τη φωτιά. Ωστόσο, ασαφές παραμένει το φορτίο του οχήματος, που κατά την ανακοίνωση της διοίκησης της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στη Θεσσαλονίκη ήταν και αυτή τη φορά αρσενοπυρίτης, σύμφωνα όμως με τα παραστατικά του οχήματος μετέφερε θειούχο μόλυβδο.
«Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για τοξικά υλικά. Ο κύριος κίνδυνος από τον μόλυβδο είναι η τοξικότητά του. Ο κατ' εξοχήν κίνδυνος προέρχεται από την εισπνοή σκόνης ή καπνού του μετάλλου. Εάν λοιπόν μιλάμε για θειούχο μόλυβδο ο οποίος υπερθερμάνθηκε από πυρκαγιά, τότε είναι πολύ πιθανό να εξέπεμψε στην ατμόσφαιρα θειικό οξύ που είναι επικίνδυνο για τον άνθρωπο εάν το εισπνεύσει, όπως και για το περιβάλλον», ανέφερε στην «Εφ.Συν.» ο καθηγητής χημικών μηχανικών του ΑΠΘ, Γιώργος Τριανταφυλλίδης.
Το περιστατικό σημειώθηκε στις 19.45' χθες. Οπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, το φορτηγό εργολαβικής εταιρείας που μετέφερε κοντέινερ με μετάλλευμα της «Ελληνικός Χρυσός» άρπαξε φωτιά στα ελαστικά και ακινητοποιήθηκε στη διασταύρωση Ρεντίνας - Βαμβακιάς, λίγο έξω από το τουριστικό χωριό Σταυρός, το οποίο μόλις είχε διασχίσει.
Κάτοικοι της περιοχής ανέφεραν ότι είδαν τα λάστιχα του οχήματος να καπνίζουν ενώ περνούσε μέσα από το χωριό κι επισήμαναν πως «ο οδηγός έκανε προσπάθεια να το βγάλει έξω από την κατοικημένη περιοχή, προφανώς αντιλαμβανόμενος ότι θα ξεσπάσει φωτιά στους τροχούς». Τελικά η φωτιά ξέσπασε λίγες εκατοντάδες μέτρα έξω από τον Σταυρό, περίπου 1 χιλιόμετρο από το σημείο όπου είχε σημειωθεί το ατύχημα - διαρροή του περασμένου Σεπτεμβρίου. Κι εκεί που το ακινητοποίησε, όμως, η περιοχή προστατεύεται από τη Διεθνή Συνθήκη Ραμσάρ για την προστασία της φύσης και του περιβάλλοντος...
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πυροσβέστες που κλήθηκαν έσπευσαν με τρία οχήματα και παρ' ότι φορούσαν ειδικές στολές ανησυχούσαν ιδιαίτερα στην προσπάθεια της κατάσβεσης, διότι αρχικά δεν γνώριζαν τι υλικό περιείχε το κοντέινερ και κατά συνέπεια πώς θα αντιδράσει στον πυροσβεστικό αφρό. Αργότερα, πήραν δείγμα του υλικού για εξέταση στο Χημείο του κράτους, προκειμένου να σχηματιστεί εμπεριστατωμένη δικογραφία.
Υπό αυτές τις συνθήκες, ο επαρχιακός δρόμος έκλεισε με εντολή του διευθυντή Τροχαίας Θεσσαλονίκης - ταξίαρχου Θεόδωρου Τυριακίδη και επιτόπου έφτασαν οχήματα της Τροχαίας Ασπροβάλτας. Από τον έλεγχο που έγινε διαπιστώθηκε ότι αυτή τη φορά φορτηγό και οδηγός έφεραν όλα τα νόμιμα έγγραφα και τις άδειες μεταφοράς επικίνδυνων φορτίων. Στήθηκε ωστόσο ολόκληρη επιχείρηση για τη μεταφόρτωση του κοντέινερ με το επικίνδυνο υλικό σε άλλο φορτηγό και την απομάκρυνση του χαλασμένου οχήματος.
«Από τον περασμένο Σεπτέμβριο που είχαμε τη διαρροή αρσενοπυρίτη από το προηγούμενο φορτηγό, τα δρομολόγια της εταιρείας είχαν διακοπεί. Ηταν το πρώτο φορτηγό που ξαναπέρασε από το χωριό...», θα πουν με νόημα κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι ζουν με την αγωνία της διέλευσης φορτηγών με επικίνδυνα φορτία. Οπως ανέφεραν στην «Εφ.Συν.», «παρ' ότι το υλικό ήταν μέσα σε κοντέινερ, φαίνεται ότι από τη φωτιά προκλήθηκε υπερθέρμανση και αναδύθηκαν επικίνδυνα αέρια στην ατμόσφαιρα, διότι τα μάτια μας τσούζουν και υπάρχει μια χαρακτηριστική δυσοσμία».
Μαζί με τους κατοίκους έσπευσαν στο σημείο δημοτικοί σύμβουλοι, μέλη της επιτροπής αγώνα κατά των εξορύξεων χρυσού από την περιοχή και η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Λίτσα Αμμανατίδου.
Ατύχημα με παρελθόν
Υπενθυμίζεται ότι στις 12 του περασμένου Σεπτέμβρη στην περιοχή της Ρεντίνας σημειώθηκε διαρροή τοξικού και επικίνδυνου αρσενοπυρίτη από φορτηγό εργολαβικής εταιρείας που τον μετέφερε για λογαριασμό τής «Ελληνικός Χρυσός». Ενα μήνα αργότερα, στις 10 Οκτωβρίου, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης καταγράφηκε άλλη διαρροή από κοντέινερ την ώρα που φορτώνονταν σε πλοίο με αποτέλεσμα ο καπετάνιος να διακόψει τη διαδικασία και να απαιτήσει να ξεφορτωθούν όλα. Για τις δύο υποθέσεις εκκρεμεί έρευνα που έχει παραγγείλει προσωπικά ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, Ευάγγελος Μαδεμλής.
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για την διερεύνηση και τον καθαρισμό του φορτίου, που περιείχαν τα κοντέϊνερ, στο πλοίο «Ραβέννα», το οποίο εξακολουθεί να βρίσκεται πλαγιοδετημένο στην προβλήτα του ΟΛΠ, στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Pireas2day.gr στο «μικροσκόπιο» επιστημόνων έχουν μπει συνολικά 120 κοντέϊνερ, τα οποία έφτασαν στον Πειραιά με το φορτηγό «Πάρης» από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και περιέχουν μεγάλη ποσότητα χώματος πιθανότατα από τα λατομεία στις Σκουριές της Χαλκιδικής, το οποίο εντάσσεται στα ειδικά φορτία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) με τον χαρακτηρισμό «ρυπογόνο».
Σύμφωνα, πάντα, με πληροφορίες κάθε κοντέϊνερ περιέχει περίπου 20 με 23 τόνους χώμα, το οποίο είχε προορισμό την Κίνα, όπου γίνεται επεξεργασία σε ειδικά εργαστήρια και απομονώνονται προς αξιοποίηση κάποια συστατικά.
Όπως αποκάλυψε το Pireas2day.gr (για να διαβάσετε την σχετική ανάρτηση πατήστε) όλα ξεκίνησαν νωρίς το πρωί της Τετάρτης, οπότε ο πλοίαρχος του πλοίου ενημέρωσε τις αρχές ότι είχε υπάρξει διαρροή από ένα ή περισσότερα από τα «ύποπτα» κοντέϊνερ και σταμάτησε την διαδικασία φόρτωσης του πλοίου ζητώντας να ελεγχθεί η κατάσταση.
Για το θέμα δεν έχει υπάρξει επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες το περιστατικό έγινε αντιληπτό από το πλήρωμα του πλοίου όταν «χτύπησε» ο συναγερμός για τις σεντίνες υποδεικνύοντας ότι έχει γίνει υπερχείλιση.
Γρήγορα διαπιστώθηκε ότι από την υπερχείλιση είχαν βγει μαύρα υγρά στο αμπάρι, το οποίο φορτωνόταν εκείνη την ώρα και βρισκόταν δίπλα σε αυτό, όπου υπήρχαν τα «ύποπτα» κοντέϊνερ.
Όπως εξηγούσαν έγκυρες πηγές ο πλοίαρχος φρόντισε να αποφύγει να ξεκινήσει το ταξίδι διότι μετά από την διαπίστωση της υπερχείλισης των σεντινών υπήρχε φόβος πρόκλησης θαλάσσιας ρύπανσης και η επιβολή προστίμου στο πλοίο.
Αμέσως, σταμάτησαν οι εργασίες, το πλοίο παραμένει εκεί και έγινε έλεγχος από χημικό και τεχνικό ασφάλειας του ΟΛΠ ενώ έχει ενημερωθεί και το λιμεναρχείο Κερατσινίου.
Μετά από τον έλεγχο και αφού διαπιστώθηκε ότι τα υγρά προέρχονταν από τα κοντέϊνερ, τα οποία είχαν φορτωθεί στο πλοίο από την Δευτέρα 9/12 και πιθανόν λόγω του κυματισμού κάπου χτύπησαν και προκλήθηκε η διαρροή άρχισε αρχικά η εκφόρτωση του αμπαριού, όπου είχε λερωθεί το δάπεδο.
Μέσα στη νύχτα ειδικό συνεργείο αναμένεται να προχωρήσει στον καθαρισμό του αμπαριού και ακολούθως θα εξεταστούν τα κοντέϊνερ στο διπλανό αμπάρι για να διαπιστωθεί από πόσα έχει προκληθεί η διαρροή.
Όπως έλεγαν έγκυρες πηγές εάν η διαρροή έχει γίνει από ένα ή δύο κοντέϊνερ μπορεί να απομονωθούν και να καθαριστούν με ειδική διαδικασία εάν είναι από περισσότερα θα είναι σαφώς δυσκολότερη η διαδικασία και θα υπάρξει θέμα με την τύχη του φορτίου.
Οι ίδιες πηγές έλεγαν ότι από την εξέταση που έχει γίνει διαπιστώθηκε ότι μπορούν να γίνονται εργασίες αλλά με μέτρα ατομικής προστασίας και με προσοχή για να μην πέσει σε κανέναν η «ρυπογόνος λάσπη».
Οι αρχές και τα χώματα από τις Σκουριές
Στη συγκεκριμένη υπόθεση το ΥΝΑ δεν έβγαλε καμία ανακοίνωση. Όμως, και προ ημερών έχουν εντοπιστεί ανάλογα περιστατικά ασυνήθιστης αντιμετώπισης ατυχημάτων στις Σουριές.
Στις 30/11 η «Αυγή» έγραφε τα εξής:
«Οι αρμόδιες αρχές επιδεικνύουν μια περίεργη αντιμετώπιση των δραστηριοτήτων της Eldorado Gold, που το τελευταίο διάστημα προκαλούν όλο και περισσότερες ανησυχίες στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής. Είναι χαρακτηριστική η στάση αστυνομίας και εισαγγελέα στο τρίτο κατά σειρά ατύχημα στον Δήμο Ρεντίνας, όταν έπιασε φωτιά σε φορτηγό δημοσίας χρήσεως που μετέφερε συμπύκνωμα μολύβδου σε κοντέινερ προερχόμενο από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας Ελληνικός Χρυσός - El Dorado Gold. Το κοντέινερ παρέμεινε στον χώρο του ατυχήματος φυλασσόμενο από την αστυνομία, προκειμένου να έρθουν «υπεύθυνοι» της εταιρείας για να προβούν στην ασφαλή απομάκρυνση του επικίνδυνου φορτίου αντί να δοθεί εντολή να ελεγχθεί το περιεχόμενο του φορτηγού από εμπειρογνώμονες. Ήδη έχει καταγραφεί η μόλυνση ρέματος στην Ολυμπιάδα με βαρέα μέταλλα, ενώ ο Δήμος Αριστοτέλη δεν έχει προχωρήσει, παρά την εντολή του Λιμεναρχείου, στην τοποθέτηση πινακίδων απαγόρευσης της κολύμβησης στην παραλία Στρατωνίου».
Τα προηγούμενα ατυχήματα με τα χώματα από τις Σκουριές
Η Εφημερίδα των Συντακτών σε αποκαλυπτικό ρεπορτάζ στις 22/11 έγραφε για ένα ατύχημα, που έγινε στην περιοχή της Βορείου Ελλάδας και σχετιζόταν πάλι με ένα κοντέϊνερ γεμάτο από το επικίνδυνο χώμα και για άλλο παλαιότερο.
Αναλυτικά, το ρεπορτάζ είχε ως εξής:
Ούτε θεός ούτε διάβολος φαίνεται τελικά να θέλουν την... περιβόητη «επένδυση» στα μεταλλεία της Βορειοανατολικής Χαλκιδικής. Αργά χθες το βράδυ, με την επανέναρξη δρομολογίων για τη μεταφορά μεταλλευμάτων, το 1ο φορτηγό που βγήκε στον δρόμο πήρε φωτιά, σχεδόν στο ίδιο σημείο όπου διέρρευσε τοξικό υλικό από άλλο φορτηγό τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Επιτόπου έσπευσαν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις και με ειδικές προστατευτικές στολές οι πυροσβέστες κατάφεραν να σβήσουν τη φωτιά. Ωστόσο, ασαφές παραμένει το φορτίο του οχήματος, που κατά την ανακοίνωση της διοίκησης της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στη Θεσσαλονίκη ήταν και αυτή τη φορά αρσενοπυρίτης, σύμφωνα όμως με τα παραστατικά του οχήματος μετέφερε θειούχο μόλυβδο.
«Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για τοξικά υλικά. Ο κύριος κίνδυνος από τον μόλυβδο είναι η τοξικότητά του. Ο κατ' εξοχήν κίνδυνος προέρχεται από την εισπνοή σκόνης ή καπνού του μετάλλου. Εάν λοιπόν μιλάμε για θειούχο μόλυβδο ο οποίος υπερθερμάνθηκε από πυρκαγιά, τότε είναι πολύ πιθανό να εξέπεμψε στην ατμόσφαιρα θειικό οξύ που είναι επικίνδυνο για τον άνθρωπο εάν το εισπνεύσει, όπως και για το περιβάλλον», ανέφερε στην «Εφ.Συν.» ο καθηγητής χημικών μηχανικών του ΑΠΘ, Γιώργος Τριανταφυλλίδης.
Το περιστατικό σημειώθηκε στις 19.45' χθες. Οπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, το φορτηγό εργολαβικής εταιρείας που μετέφερε κοντέινερ με μετάλλευμα της «Ελληνικός Χρυσός» άρπαξε φωτιά στα ελαστικά και ακινητοποιήθηκε στη διασταύρωση Ρεντίνας - Βαμβακιάς, λίγο έξω από το τουριστικό χωριό Σταυρός, το οποίο μόλις είχε διασχίσει.
Κάτοικοι της περιοχής ανέφεραν ότι είδαν τα λάστιχα του οχήματος να καπνίζουν ενώ περνούσε μέσα από το χωριό κι επισήμαναν πως «ο οδηγός έκανε προσπάθεια να το βγάλει έξω από την κατοικημένη περιοχή, προφανώς αντιλαμβανόμενος ότι θα ξεσπάσει φωτιά στους τροχούς». Τελικά η φωτιά ξέσπασε λίγες εκατοντάδες μέτρα έξω από τον Σταυρό, περίπου 1 χιλιόμετρο από το σημείο όπου είχε σημειωθεί το ατύχημα - διαρροή του περασμένου Σεπτεμβρίου. Κι εκεί που το ακινητοποίησε, όμως, η περιοχή προστατεύεται από τη Διεθνή Συνθήκη Ραμσάρ για την προστασία της φύσης και του περιβάλλοντος...
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πυροσβέστες που κλήθηκαν έσπευσαν με τρία οχήματα και παρ' ότι φορούσαν ειδικές στολές ανησυχούσαν ιδιαίτερα στην προσπάθεια της κατάσβεσης, διότι αρχικά δεν γνώριζαν τι υλικό περιείχε το κοντέινερ και κατά συνέπεια πώς θα αντιδράσει στον πυροσβεστικό αφρό. Αργότερα, πήραν δείγμα του υλικού για εξέταση στο Χημείο του κράτους, προκειμένου να σχηματιστεί εμπεριστατωμένη δικογραφία.
Υπό αυτές τις συνθήκες, ο επαρχιακός δρόμος έκλεισε με εντολή του διευθυντή Τροχαίας Θεσσαλονίκης - ταξίαρχου Θεόδωρου Τυριακίδη και επιτόπου έφτασαν οχήματα της Τροχαίας Ασπροβάλτας. Από τον έλεγχο που έγινε διαπιστώθηκε ότι αυτή τη φορά φορτηγό και οδηγός έφεραν όλα τα νόμιμα έγγραφα και τις άδειες μεταφοράς επικίνδυνων φορτίων. Στήθηκε ωστόσο ολόκληρη επιχείρηση για τη μεταφόρτωση του κοντέινερ με το επικίνδυνο υλικό σε άλλο φορτηγό και την απομάκρυνση του χαλασμένου οχήματος.
«Από τον περασμένο Σεπτέμβριο που είχαμε τη διαρροή αρσενοπυρίτη από το προηγούμενο φορτηγό, τα δρομολόγια της εταιρείας είχαν διακοπεί. Ηταν το πρώτο φορτηγό που ξαναπέρασε από το χωριό...», θα πουν με νόημα κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι ζουν με την αγωνία της διέλευσης φορτηγών με επικίνδυνα φορτία. Οπως ανέφεραν στην «Εφ.Συν.», «παρ' ότι το υλικό ήταν μέσα σε κοντέινερ, φαίνεται ότι από τη φωτιά προκλήθηκε υπερθέρμανση και αναδύθηκαν επικίνδυνα αέρια στην ατμόσφαιρα, διότι τα μάτια μας τσούζουν και υπάρχει μια χαρακτηριστική δυσοσμία».
Μαζί με τους κατοίκους έσπευσαν στο σημείο δημοτικοί σύμβουλοι, μέλη της επιτροπής αγώνα κατά των εξορύξεων χρυσού από την περιοχή και η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Λίτσα Αμμανατίδου.
Ατύχημα με παρελθόν
Υπενθυμίζεται ότι στις 12 του περασμένου Σεπτέμβρη στην περιοχή της Ρεντίνας σημειώθηκε διαρροή τοξικού και επικίνδυνου αρσενοπυρίτη από φορτηγό εργολαβικής εταιρείας που τον μετέφερε για λογαριασμό τής «Ελληνικός Χρυσός». Ενα μήνα αργότερα, στις 10 Οκτωβρίου, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης καταγράφηκε άλλη διαρροή από κοντέινερ την ώρα που φορτώνονταν σε πλοίο με αποτέλεσμα ο καπετάνιος να διακόψει τη διαδικασία και να απαιτήσει να ξεφορτωθούν όλα. Για τις δύο υποθέσεις εκκρεμεί έρευνα που έχει παραγγείλει προσωπικά ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, Ευάγγελος Μαδεμλής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου