Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013

"Ελληνικός" Χρυσός: Τρίτο στη σειρά ατύχημα και το ζήτημα κλειστό!








Στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Ελληνικός Χρυσός στο Στρατώνι και την Ολυμπιάδα επιστρέφει το κοντέινερ της εταιρείας  μετά το χθεσινό ατύχημα στην περιοχή της Ρεντίνας.Να υπενθυμίσουμε ότι χτες το απόγευμα φορτηγό με φορτίο της Ελληνικός Χρυσός που μετέφερε στην Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με το δελτίο αποστολής, θειούχο μόλυβδο από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Στρατώνι και την Ολυμπιάδα, σταμάτησε στην παλιά εθνική οδό Καβάλας –Θεσσαλονίκης κοντά στην περιοχή της Ρεντίνας, όταν ο οδηγός αντιλήφθηκε ότι τα ελαστικά είχαν πάρει φωτιά. Τότε  ο οδηγός αποσυνέδεσε τον τράκτορα από το υπόλοιπο φορτηγό με το κοντέινερ 25 τόνων συμπυκνώματος προκειμένου να μην επεκταθεί η φωτιά.  Στο σημείο έσπευσε η πυροσβεστική για να σβήσει την φωτιά αλλά και πραγματογνώμονες. Για το ατύχημα έχει σχηματιστεί δικογραφία.

Και ενώ φορείς και κάτοικοι τόνιζαν μέχρι και το μεσημέρι που το κοντέινερ παρέμενε στο ίδιο σημείο του ατυχήματος ότι το φορτίο πρέπει να μεταφερθεί  στην Θεσσαλονίκη προκειμένου να γίνει δειγματοληψία για να εξακριβωθεί αν περιείχε όντως θειούχο μόλυβδο και όχι αρσενοπυρίτες και άλλα υλικά που συνήθιζε να μεταφέρει η εταιρεία προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για εξαγωγή,  μετά από εντολή του προϊστάμενου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών  Ευ.Μαδεμλή επιστρέφει στις εγκαταστάσεις της εταιρείας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα γίνει καμία δειγματοληψία και το ζήτημα θα κλείσει  εκεί.

Τόσο το χθεσινό ατύχημα όσο και η σημερινή εξέλιξη δημιουργεί πολλά ερωτήματα σχετικά με την συνέχιση της απουσίας οποιοδήποτε ελέγχου από πλευράς των αρμόδιων υπηρεσιών σχετικά με την μεταφορά επικίνδυνων φορτίων της εταιρείας Ελληνικός Χρυσός μέσα από κατοικημένες περιοχές. Να υπενθυμίσουμε ότι  πρόκειται για το τρίτο σε σειρά ατύχημα που αφορά την εν λόγω εταιρεία σε διάστημα δύο μηνών.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε σημειωθεί στη Ρεντίνα ατύχημα με φορτηγό, που μετέφερε αρσενοπυρίτη για λογαριασμό της ίδιας εταιρίας. Μέρος του τοξικού φορτίου είχε διαρρεύσει στο περιβάλλον, προκαλώντας ανησυχία σχετικά με τις επιπτώσεις του ατυχήματος στο περιβάλλον αλλά και την απουσία ελέγχων σχετικά με την μεταφορά επικίνδυνου υλικού. Δεύτερο ατύχημα σε φορτίο της εταιρείας είχε προκληθεί στις 5 Οκτωβρίου όταν  στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο καπετάνιος του πλοίου paris  της ΜSC που μεταφέρει συμπυκνώματα μετάλλων της Ελληνικός Χρυσός  αρνήθηκε να φορτώσει containers με φορτίο της εταιρείας Ελληνικός Χρυσός καθ`ότι διαπιστώθηκε σε κάποια από αυτά διαρροή τοξικών. Για την υπόθεση της Ρεντίνας σχηματίζεται δικογραφία από την αστυνομία ενώ για αυτή της διαρροής τοξικών στο λιμάνι διενεργείται προκαταρτική εξέταση από το λιμενικό σώμα.

Σχετικά με το χθεσινό ατύχημα  κάτοικοι του Σταυρού  καταγγέλλουν ότι όταν έγινε η διέλευση του φορτηγού μέσα από το χωριό τους, περίπου 10χλμ πριν το σημείο που σταμάτησε το φορτηγό, τα ελαστικά έβγαζαν καπνούς και μύριζαν. Ποιες θα ήταν οι συνέπειες στο ενδεχόμενο το ατύχημα να ήταν πιο σοβαρό αν σημειωνόταν ανάφλεξη και του υλικού κοντά σε κατοικημένη περιοχή (Σταυρός) ή κοντά στο στρατόπεδο της Ρεντίνας, περιοχές απ` όπου και πέρασε και οι οποίες προστατεύονται από την συνθήκη Ramsar;

Αρκετά προβλήματα προκύπτουν ακόμη από το γεγονός ότι ο αρχικός προορισμός του φορτίου ήταν, σύμφωνα με το δελτίο αποστολής,  η αποθήκη Balkan Logistics στην ΒΙΠΕ της Σίνδου, η οποία τελεί υπό διαδικασίες κλεισίματος καθώς όπως διαπιστώθηκε και από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δεν έχει άδεια λειτουργίας.

Πως είναι δυνατόν ο προορισμός του φορτίου να είναι μία αποθήκη η οποία έχει κλείσει, και αν τελικά ο αληθινός προορισμός δεν ήταν αυτός, σε ποιον αδειοδοτημένο χώρο γίνεται η ασφαλή αποθήκευση του υλικού αυτού; Προκειμένου να γίνει η δειγματοληψία του υλικού και να μάθουμε τι ακριβώς περιέχει και πόσο επικίνδυνο ή τοξικό είναι δεν θα έπρεπε η πολιτεία να βρει έναν ειδικό δημόσιο χώρο στον οποίο να γίνει η διαδικασία αυτή αντί να δίνει εντολή να επιστρέψει στην εταιρεία η οποία είναι υπεύθυνη για μια σειρά ατυχημάτων μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα;. Τι άλλο πρέπει να γίνει για να μπει ένα φρένο στην ασυδοσία μιας εταιρείας η οποία δεν λογοδοτεί πουθενά και για κανέναν λόγο;

 «Πρόκειται για το τρίτο σε γνώση μας ατύχημα, που συμβαίνει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, σε όχημα που μεταφέρει απόβλητα από τη φαραωνικού τύπου δραστηριότητα της Ελληνικός Χρυσός. Από σύμπτωση το ατύχημα δεν πήρε μεγάλες διαστάσεις.Το ζήτημα που προκύπτει για τη δημόσια ασφάλεια από τη διακίνηση αυτών των φορτίων της Ελληνικός Χρυσός είναι μείζον. Τα συγκεκριμένα φορτία στην πορεία τους για τη Θεσσαλονίκη διακινούνται μέσα από κατοικημένες περιοχές και μέσω της προστατευόμενης από τη συνθήκη Ramsar περιοχής Μακεδονικών Τεμπών και των λιμνών Κορώνειας-Βόλβης.Με δεδομένη την τοξικότητα και επικινδυνότητα των μεταφερόμενων υλικών αντιλαμβάνεται ο καθένας μας τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει ενδεχόμενη διαρροή τους, πόσο μάλλον σε περίπτωση πυρκαγιάς, στη δημόσια υγεία και στο περιβάλλον» τονίζει σε ανακοίνωσή της η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Λ. Αμμανατίδου που βρέθηκε χθες στο σημείο του ατυχήματος επισημαίνοντας ότι «κάθε πιθανή σκέψη να επιστρέψει το κοντέινερ στις εγκαταστάσεις της εταιρίας και όχι στη Θεσσαλονίκη για έλεγχο όπως προβλέπει η νομοθεσία σημαίνει παραβίαση των κανόνων ασφαλείας και περιβαλλοντικής νομοθεσίας πέραν όλων των άλλων και τότε πρέπει να επιληφθούν άμεσα οι εισαγγελικές αρχές».

«Το χθεσινό ατύχημα έρχεται να προστεθεί σε σειρά γεγονότων που αναδεικνύουν όχι μόνο την επιδεικτική μη συμμόρφωση της εταιρείας προς τους νόμους αλλά και την κοινωνική ανευθυνότητα της εταιρείας που στο βωμό του κέρδους δε διστάζει να θέσει σε άμεσο κίνδυνο τη δημόσια υγεία.Είναι καιρός οι υπεύθυνοι ελεγκτικοί μηχανισμοί να αναλάβουν τις ευθύνες τους και το Κράτος να προβεί σε όλες τις νόμιμες ενέργειες. Η διασφάλιση της δημόσιας υγείας είναι πρώτιστο καθήκον της Πολιτείας και πρέπει να γίνεται προληπτικά» σημειώνει από την πλευρά της η βουλευτής Χαλκιδικής του ΣΥΡΙΖΑ Κ. Ιγγλέζη διερωτώμενη «Πόσα ατυχήματα που σχετίζονται με δραστηριότητες και παρανομίες της Ελληνικός Χρυσός πρέπει να γίνουν ώστε οι αρμόδιοι να ασχοληθούν σοβαρά με το θέμα;»

Να σημειωθεί ότι το αν επιστρέψει ή όχι το φορτίο στις εγκαταστάσεις της εταιρείας απ`όπου και ξεκίνησε απασχόλησε τρεις στο σύνολο εισαγγελείς με τον έναν να διαφωνεί με την επιστροφή του και τους άλλους δύο να επιμένουν ότι πρέπει να επιστρέψει στην Χαλκιδική. Την τελική απόφαση την πήρε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών  Π. Μαδεμλής.
Σταυρούλα Πουλημένη

πηγή: alterthess.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου